Magazín, Náš príbeh a rodina

Mať svoju pôdu, potom svoj vinohrad a až potom svoje víno

Sme presvedčení o tom, že Slovensko je ideálna krajina na výrobu vysoko kvalitných vín. Naším projektom chceme pomôcť dostať Slovensko na vinársku mapu Európy.

Kto z vás prišiel s nápadom mať svoje vlastné víno a vinárstvo a kedy to bolo?

Myšlienka mať najskôr len vlastné vinohrady vznikla pri náhodnom stretnutí s p. Júliusom Hamarom, s bývalým vincúrom na družstevných vinohradoch v Tajnej. Po stretnutí s ním, som myšlienku o vlastnom vinárstve prezentoval v rodinnom kruhu. Zo strany rodiny bola prijatá najprv rozpačito, lebo v roku 2006 bola asi najväčšia kríza pestovateľov hrozna, pričom jeho trhová cena bola asi na historickom minime v porovnaní s nákladmi. Napriek tomu, keď sme sa išli spoločne pozrieť na kopec, na ktorom sa staré vinohrady nachádzali, myslím, že ten pohľad očaril aj ostatných členov našej rodiny. Rozhodli sme sa daný areál od PD Agrotaj Tajná v roku 2007 kúpiť.

Čo vás priviedlo k tomu, aby ste sa touto myšlienku začali zaoberať úplne seriózne?

Seriózne sme sa s myšlienkou vyrábať nielen hrozno ale aj vlastné víno začali zaoberať v čase, keď sme boli postavení pred rozhodnutie starý vinohrad vyklčovať a vysadiť úplne nový. V tomto období sme sa rozhodli, že by bola škoda nevyužiť potenciál tohto kopca a zároveň toho, že sme investovali do úplne novej výsadby viniča, ktorého kvalita a odrodová štruktúra spĺňa reálne požiadavky nášho trhu.

Čo vás motivuje? Kvôli čomu to robíte? Aká je vaša osobná motivácia?

Za členmi našej rodiny stoja úspešné projekty, ktoré vôbec nesúvisia s vinohradníctvom a vinárstvom, dokonca ani s inou činnosťou v pôdohospodárskej výrobe. Spoločným menovateľom, ktorý stojí za našimi úspechmi je tvrdá a poctivá práca a snaha byť v niečom výnimočný alebo iný ako naša konkurencia. Náš systém bol veľakrát plávaním proti prúdu a hľadaním nie tých úplne najjednoduchších ciest. Podobne aj začať v roku 2007 projekt vinohradníctva a vinárstva a začať ho úplne inak ako bolo na Slovensku zvykom, to znamená mať svoju pôdu, potom svoj vinohrad a až potom svoje víno je výzva. Vidíme to hlavne dnes, keď až v roku 2015 môžeme na trh uviesť našu ucelenú kolekciu vín ročníka 2014 a zopár vín z roku 2013.

Samozrejme bez lásky k prírode, vínu a gastronómii, ktorá je s ním spojená, by sme do takejto výzvy išli asi veľmi ťažko.

Neposlednou vecou je aj to, že počas našich predchádzajúcich podnikateľských aktivít sme spoznali množstvo priateľov, s ktorými sa veľmi radi neformálne stretneme a posedenie pri dobrom víne a kvalitnej gastronómii je na to jedinečnou možnosťou.

Slovensko je pomerne rozvinutou krajinou v oblasti vinárstva so starou tradíciou. Dá sa to ešte robiť nejako inak, ako to robia ostatní? Ako teda? Kde vidíte priestor?

Slovenské víno urobilo za posledné roky významný krok dopredu. Veľa známych vinárov po 20. rokoch podnikania vybudovali prosperujúce firmy a hlavne našli odvahu nebáť sa ísť do kvalitatívne iného segmentu. Túto zásadnú zmenu dnes potvrdzujú významné ocenenia Slovenského vína na najvýznamnejších vinárskych súťažiach v Európe. Napriek tomu si myslím, že tu je stále priestor pre butikové rodinné vinárstva s limitovanou produkciou a orientované na tú najnáročnejšiu klientelu zákazníkov. Navyše na Slovensku je ešte veľmi málo vinárov, ktorí sú úplne nezávislí od základnej suroviny a majú celú svoju potrebu hrozna na 100 % zabezpečenú z vlastných vinohradov.
Takisto je málo projektov, kde by zákazník mohol na jednom mieste vidieť miesto kde dozrelo hrozno, vyrobilo sa z neho víno a zároveň na tom istom mieste v lone prírody toto víno aj ochutnať. Náš projekt túto možnosť našim zákazníkom ponúka.

Prečítajte si aj Výroba vína s inovatívnymi technológiami, alebo ruže vo viniči nie sú na okrasu

Aká je vaša vízia? Ak by sa všetko vyvíjalo podľa vašich predstáv, kam až by ste to chceli dotiahnuť?

Sme presvedčení o tom, že Slovensko je ideálna krajina na výrobu vysoko kvalitných vín. Naším projektom chceme pomôcť dostať Slovensko na vinársku mapu Európy. Veľa cestujeme po vinárskych oblastiach a nemôžeme si moc nahovárať, dnes o Slovenskom víne vie vo svete málokto. Zákazník je dnes veľmi náročný, online prostredie mu umožňuje mať neskutočný prehľad o vinárskom trhu, veľa cestuje a má možnosť bez problémov si kúpiť vína zo všetkých významných svetových oblastí. Našou víziou je nerobiť žiadne kompromisy čo sa týka kvality vína, byť jedinečný a kreatívny čo sa týka marketingu, a veríme že takto môžeme zaujať nielen slovenského ale aj zahraničného milovníka vína.


Objednajte si víno z našej produkcie online.

[su_button url=“/eshop/“ style=“flat“ background=“#998067″ color=“#ffffff“ size=“5″ radius=“0″ icon=“icon: chevron-right“]DO ESHOPU[/su_button]

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *