• Korkové zátky alebo skrutkové uzávery?

    V posledných rokoch sa namiesto tradičných korkových zátok stretávame vo zvýšenej miere aj s uzávermi z plastu, prípadne skrutkovými kovovými uzávermi. Vypovedá spôsob uzatvorenia fľaše aj o kvalite obsahu? Označujú korkové zátky vyššiu kvalitu vína? Korkové zátky Korok sa ako uzáver fliaš používa od 17. storočia, kedy nahradil olejom napustenú látku, ktorá bola hlavne pri
    Čítať viac

  • Je biele víno zdravšie ako červené víno?

    Francúzsky chemik a mikrobiológ Louis Pasteur popisuje vino ako „zdraviu najprospešnejší nápoj“. S týmto vyhlásením možeme súhlasiť, ale tu je namieste otázka, je farba bobúľ podstatná? Je červené víno zdravšie ako biele víno? Biele víno vs červené víno Antioxidanty Biele víno obsahuje menej antioxidantov ako červené víno. V každom prípade má tiež pozitívny vplyv na
    Čítať viac

  • Ako a kde môže slovenský vinár získať identitu? (5/6)

    Zhovárame sa s Vladimírom Hronským, enológom, someliérom, publicistom a brand managerom vinárstva Tajna o vývoji trhu s vínom a formovaní identity slovenských vín. Ako a kde ju môžu slovenskí vinári získať identitu? Na našom trhu dlho pretrvával deficit v špecializácii. Vinárstva mali pomerne univerzálny odrodový „kľúč,“ svoju štruktúru produkcie, teraz však čoraz viac cítiť príklon
    Čítať viac

  • Dobré slovenské víno – aká by mala byť jeho cena ? (4/6)

    Slovenské víno a vinohradníctvo – 4. časť rozhovoru s Vladimírom Hronským, enológom, someliérom, publicistom a brand managerom vinárstva Tajna o vývoji trhu s vínom a formovaní identity slovenských vín. Dobré slovenské víno – aká by mala byť jeho cena? Dobré slovenské víno, na produkcii ktorého sa nešetrí, ani nehovorím prívlastkové, len slovenské… Iste nie dve
    Čítať viac

  • Do akej miery sú slovenskí vinári a víno rozoznateľní? (3/6)

    Tretia časť rozhovoru s Vladimírom Hronským, enológom, someliérom, publicistom a brand managerom vinárstva Tajna o vývoji trhu s vínom a formovaní identity slovenských vín. Prečo je marketing dlhodobo slabinou slovenského vína? Mnohí vinári už pochopili, že to sami nemôžu robiť. Musia byť vo vinohrade, vo vinárstve, riešiť obchod, venovať sa zákazníkom. Ako návštevník ale čakám
    Čítať viac

  • Dekantácia a červené víno: veda, mýtus a realita

    Nedávno volal člen vinárskeho klubu a otvoril prípad talianskeho vína Barbera zo série Artisan Series. Opýtal sa, či si veľa ľudí opakovane objednalo toto červené víno a ja som odpovedal, že nie. Povedal, že ho to neprekvapuje. On a jeho žena si k večeri dali toto víno a vôbec ich nezaujalo. Telefónny hovor prerušil ich večeru na pol hodinu,
    Čítať viac

  • Do akej miery je možné korektne porovnať slovenské a „svetové“ víno? (2/6)

    Druhá časť rozhovoru s Vladimírom Hronským, enológom, someliérom, publicistom a brand managerom vinárstva Tajna o vývoji trhu s vínom a formovaní identity slovenských vín. Do akej miery je vôbec možné korektne porovnať slovenské a „svetové“ víno? Nedávno nás navštívil priateľ, someliér z medzinárodnej asociácie someliérov a sám si vybral noblesnú frankovku, opulentný alibernet, famózny pinot,
    Čítať viac

  • Svetové celebrity s vášňou k vínu

    Aj slávne osobnosti podľahli čaru vína a vinárskeho umenia. Niektoré len prepožičali svoje meno značke, ale celebrity, u ktorých ide o skutočnú vášeň k vínu, nakúpili aj vinice a produkujú svoje vlastné vína. Dôvody na to majú rôzne – u niektorých je to rodinná tradícia, iní majú vinárstvo ako záľubu, alebo to berú ako investíciu.
    Čítať viac

  • Teším sa, že náš trh sa po počiatočnom chaose pomaly začína čistiť (1/6)

    Zhovárame sa s Vladimírom Hronským, enológom, someliérom, publicistom a brand managerom vinárstva Tajna o vývoji trhu s vínom a formovaní identity slovenských vín. Je terroirovost aj prejavom zrelosti vinohradníctva? Teším sa, že náš trh sa po počiatočnom chaose pomaly začína čistiť a objavujeme jasné odpovede. Niektorí vinári mi hovoria – vieš, ja tam mám kopu
    Čítať viac