Väčšina z nás otvára poštovú schránku s obavou, že sa na nás vysypú kopy účtov a faktúr. No môže to byť aj inak. Milovníci vína vedia byť veľmi vynaliezaví v hľadaní cestičiek, ako sa dostať k svojmu obľúbenému nápoju. A tak vznikol nápad, ktorý sa zrodil v hlave jedného podnikavého Brita a ktorý mení pocity ľudí pri otváraní pošty o 180 stupňov.
Veľký problém…
Vo Veľkej Británii niektorých obyvateľov veľmi trápil problém s donáškou vína priamo do ich príbytkov. Miesto nákupu v bežnom supermarkete totiž uprednostňujú objednávku svojho najobľúbenejšieho vína poštou alebo kuriérom. Problém však nastal, ak vzácna zásielka dorazila do svojho cieľa v čase, kedy adresát nebol doma.
Prečítajte si Výroba vína s inovatívnymi technológiami – ruže vo viniči nie sú na okrasu
…jednoduché riešenie
Príbytky Angličanov majú oproti tým našim výhodu, že vo vchodových dverách majú zabudovaný otvor na poštu. A jeho rozmer inšpiroval Joa Revella k myšlienke, ako vyriešiť naoko neriešiteľné problémy pri preberaní vína. Po mnohých sťažnostiach svojich známych prišiel s nápadom prispôsobiť vzhľad vínovej fľaše otvoru na poštové zásielky. Tak sa víno dostane k svojmu majiteľovi ako klasický list a nikto nemusí byť doma. Joe sa spojil s maloobchodným predajcom vína, podnikateľom Santiagom Navarrom, spolu vytvorili firmu Garcon Wines a začali podrobne skúmať poštové schránky.
Dokonalé tvary
Predstavitelia firmy Garcon Wines vytvárali a zdokonaľovali dizajn nových fliaš až rok a pol. Nové, dlhšie a plochšie fľaše, majú rovnaký objem ako tie tradičné. Vysoké sú takmer 35 centimetrov a o polovicu tenšie ako bežné fľaše na víno. Navrhnuté boli z tvrdého plastu, ktorý na pohľad aj na dotyk pripomína sklo, zabalené sú v kartónových škatuliach, ktoré zmierňujú pád z poštovej schránky na podlahu. Zároveň sú ľahké, aby nenavyšovali náklady na dopravu.
Prečítajte si Všestranné Prosecco poteší chuťové poháriky
Svetový záujem
Joe a Santiago pôvodne plánovali vytvoriť britský vinársky klub, ale globálny záujem o ich nápad ich prinútil premýšľať vo veľkom. Spoločnosť doteraz zaregistrovala záujem o svoje duševné vlastníctvo v 35 krajinách sveta. Vytvorila niekoľko dizajnov jedinečných fliaš na víno prispôsobených rôznym poštových schránkam na svete a stále napreduje. Okrem jednotlivcov prejavujú záujem o unikátne balenie vín aj veľko- a maloobchody, pretože fľaše šetria priestor a ľahko sa s nimi manipuluje.